השפעות של קפה במהלך אימון גופני, האם זה עוזר?

השפעות של קפה במהלך אימון גופני, האם זה עוזר?

תוכן עניינים

השפעות קפה במהלך אימון האם זה באמת משפר תוצאות או מיתוס שכדאי לשבור.

קפאין הוא אחד החומרים הנחקרים ביותר היום המדווחים כמסייעים לספורטאים לבצע ביצועים טובים יותר ולהתאמן עוד ועוד.

כתוצאה מכך, אנשי ספורט מקצועיים וחובבים לוקחים זאת לעיתים קרובות ככלי עזר "ארגוגני" לשיפור ביצועים למגוון רחב של פעילויות.

אלה כוללים פעילות גופנית לסירוגין כמו כדורגל וספורט מחבט, תרגילי סיבולת כמו ריצה ורכיבה על אופניים, ופעילות התנגדות כמו הרמת משקולות.

אך בעוד שרוב המחקר בוחן את ההשפעות של קפאין טהור הנצרך כטבליות עם מים, בעולם האמיתי רוב האנשים מקבלים את הקפאין שלהם מקפה, ממשקאות אנרגיה או ממוצרים אחרים כמו ג'לים מיוחדים או מסטיק.

אז האם שתיית כוס קפה לפני האימון אכן תשפיע? התשובה יכולה להיות תלויה בגנים שלך כמו איזה סוג קפה אתה שותה ובאיזה קפסולות קפה אתה משתמש.

מדענים חושבים שקפאין משפיע על הגוף כימי אדנוזין, מה שמקדם בדרך כלל שינה ומדכא עוררות.

קפאין קושר את הקולטנים במוח המגלים אדנוזין וכך הופך אותו לערנות יותר.

אבל זה עשוי גם להגביר את הגירוי של מערכת העצבים המרכזית, מה שגורם להתעמלות להיראות כאילו זה כרוך בפחות מאמץ וכאב.

בפעילויות בעצימות גבוהה כמו אימוני התנגדות או ספרינט, זה עשוי להגדיל את מספר הסיבים המשמשים להתכווצויות שרירים, כלומר תנועות יכולות להיות תכופות וחזקות יותר.

מהר יותר גבוה יותר חזק יותר

מחקרים הראו כי קפאין טהור יכול לעזור לספורטאי לרוץ מהר יותר לאורך זמן רב יותר. זה יכול לעזור לכדורגלנים לרוץ לעיתים קרובות יותר ולמרחקים גדולים יותר, ולשחקני כדורסל לקפוץ גבוה יותר.

זה יכול לעזור לשחקני טניס ולגולף להכות את הכדור בדיוק רב יותר.

וזה יכול לעזור למרימי משקולות להעלות משקל רב יותר.

הראיות להשפעות הקפאין על ספרינט מעורבות יותר. נ

מצאו שיפורים מוגבלים באירועים הנמשכים פחות משלוש דקות.

אך במרוצים של כעשר שניות, קפאין יכול לשפר את תפוקת הכוח, המהירות והחוזק בשיא.

מספר גדל והולך של מחקרים הראו גם כי ניתן להשתמש בקפה כאלטרנטיבה לקפאין לשיפור רכיבת האופניים וביצועי הריצה התחרותיים, ולהפיק תוצאות דומות הדומות לקפאין טהור.

למעשה, קפה עשוי אפילו להיות יעיל יותר בשיפור פעילות גופנית עמידות מאשר קפאין בלבד.

באופן דומה, שתיית משקאות אנרגיה המכילים קפאין לפני פעילות גופנית יכולה לשפר את המיקוד הנפשי, הערנות, הביצועים האנאירוביים וביצועי הסיבולת.

אבל שתיית קפה אינה כמו נטילת מנה מדודה של קפאין. כמות הממריץ בכוס, וכך השפעתה עליכם, תהיה תלויה בתערובת הקפה ובאופן בישולו. מחקרים הראו שצריכת 0.15 גרם או 0.09 גרם קפה המכיל קפאין לק"ג משקל גוף יכולה לשפר את הביצועים. אז כפית קינוח של גרגירי קפה ולא כפית מסורתית היא כנראה הטובה ביותר.

כדאי גם לזכור כי כל מחקר מראה כי קפאין משפר את הביצועים הספורטיביים של קבוצת אנשים בכללותה. אך אנו יודעים כי לגורמים גנטיים השפעה רבה על התגובות שלנו לקפאין ולא כולם מגיבים באותה צורה. זה אומר שצריכת קפאין לא בהכרח תשפר את הביצועים שלך.

נסו את תוכנית האימונים שלנו תוכנית ab לפיתוח הגוף, צרפנו לכם גם הורדה לתוכנית במתנה.

חסרונות פוטנציאליים

למעשה, אתה עלול בסופו של דבר להרגיש בחילה ועצבנות בתקופה שבה אתה מתחרה.

וכיוון שהשפעות הקפאין יכולות להתעכב עד חמש שעות, לקיחתו מאוחר מדי ביום עלולה לשבש את השינה שלך, וזה גורם משפיע גדול בבריאות ובכושר בכלל.

המשמעות היא שחשוב להתאמן עם קפאין במהלך אימונים לפני שתשתמש בו לאירוע חשוב כמו תחרות.

חלקם גם הציעו לכם להימנע מקפאין על מנת ליהנות מהשפעה טובה יותר על הביצועים שלכם כאשר אתם צורכים אותו לצורך פעילות גופנית.

אך שמירה על צריכתך הרגילה תמנע תסמיני גמילה אפשריים ועדיין תספק יתרונות אם נלקח קפאין לפני האימון.

השפעותיו מגיעות לשיא בין 30 ל 75 דקות לאחר בליעה.

לבסוף, זו אמונה הרווחת שקפאין הוא חומר משתן שיוביל להתייבשות מכיוון שהוא גורם לך לייצר יותר שתן.

אך מספר מחקרים הראו שזה לא המקרה בכמויות מתונות של קפה, קולה או כל משקה אחר המכיל קפאין, המסייעים לשמור על לחות כמו כל משקה אחר.

נמאס לך לשרוף זמן ומאמץ בחדר כושר ולהשיג תוצאות בינוניות ולא מספקות?

הגיע הזמן לקחת את הגוף שלך לנקסט לבל ולראות תוצאות יוצאות דופן שגורמות לכל החברים להתחנן שתגלה להם את מה "הסוד" שלך.

תתחיל מלקבל במתנה תוכנית אימונים מקיפה בסגנון "פול באדי" שתיקח אותך יד ביד לגוף האלפא שלך – מלא את הפרטים שלך כאן:

ותתחיל את המסע ליום שבו תוכל להסתכל במראה ולהגיד "וואו!" 

אולי יעניין אתכם

בואו להתאמן איתנו

תוכנית אימונים אונליין שניתן לבצע בכל זמן ומכל מקום פשוט מתלבשים,מתחברים ומתחילים להתאמן.

תוכנית אימונים פול באדי מתנה

קבלו עכשיו את הכלים שעזרו לנו להתקדם בצורה הטובה ביותר ולראות תוצאות מהירות באימונים.

דילוג לתוכן