המדריך המלא: מסת שריר לעומת מסת שומן

המדריך המלא: מסת שריר לעומת מסת שומן

תוכן עניינים

כמה פעמים יצא לכם לשמוע על המונח מסת שריר ומצד שני את המונח מסת שומן? ככל הנראה שלא מעט, בכל זאת מדובר על הנושאים העיקריים שבהם תעסקו בעת האימונים. עבור רוב המתאמנים השאיפה כמו תהיה להוריד את כמה שאפשר את מסת השומן ולעלות עד כמה שאפשר את מסת השריר. כך יהיה אפשר לקבל מראה גוף חטוב יותר, שזוהי לרוב השאיפה המרכזית של מרבית המתאמנים.

אך הגיע הזמן כי תבינו באמת את ההבדל בין שתי המסות הללו, כך תוכלו להשיג את המטרה שאתם מציבים לעצמכם על באמת. הרי אם לא תשיגו את המטרה שאתם מציבים לעצמכם, הסיבה לכך לרוב תהיה כי אתם פשוט לא חקרתם מספיק עמוק את העולם הזה. לא מספיק רק להכיר באופן כללי את הביטויים הללו, חשוב מאוד שתכירו אותם כמה שיותר עמוק.

אחרי שתקראו את המדריך הבא, תוכלו לדעת כי אתם מוכנים להשיג את התוצאות הרצויות. מכאן כל מה שתצטרכו לעשות זה רק להתאמן כמו שצריך, וההצלחה תהיה ממש בהישג יד. הכי חשוב שתבינו כי ההבדלים בין מסת שריר לעומת מסת שומן הם מהותיים, והם באים לידיי ביטוי בכל כך הרבה מובנים שלא חלמתם עליהם. 

מדוע תרצו להוריד מסת שומן?

ככל הנראה אתם כבר יודעים את התשובה לשאלה הזאת, אך עדיין תמיד יהיה טוב לחדד את הנושא הזה. מסת שומן היא מסה שונה לגמרי ממסת השריר שאולי אותה כבר יצא לכם להכיר. מסת השומן עולה ככל שאחוז השומן בגוף יהיה גבוה יותר, או במילים אחרות ככל שאתם משמינים יותר – כך מסת השומן גם היא תעלה יותר.

כאשר אנשים אומרים שהם משמינים, הכוונה היא שמסת השומן בגופם עולה גם היא – וזוהי הסיבה שהצורה הסטנדרטית של הגוף משתנה לה. ככל שתעלו יותר במסת השומן, כך תעלו יותר במשקל שתראו אותו כאשר תעלו על המשקל. מהסיבה הזאת אם אתם מתאמנים, השאיפה המרכזית שלכם תהיה להוריד את מסת השומן עד כמה שאפשר.

בנוסף אנשים אשר סובלים מעודף שומן, לרוב מתקשים יותר לבצע פעילות גופנית, במידה ואתם רוצים להתחיל פעילות גופנית כדי להוריד את הבטן, יש לנו את הפתרון הטוב ביותר עבורכם.

למה שתרצו לעלות מסת שריר?

מתאמנים רוצים לעלות מסת שריר מכיוון שהיא זאת שתגרום לגוף להיראות חטוב יותר בהשוואה למצב ההתחלתי. בכדי להשיג מראה חטוב או שרירי, זה לא מספיק שמסת השומן תהיה נמוכה. חשוב מאוד גם לעלות את מסת השריר בכדי שיהיה אפשר לראות תוצאות טובות של האימונים – כי ללא מסת גבוהה של השריר לא תוכלו לשים לב לכל העבודה הקשה.

כך שזוהי הסיבה שבגינה המעקב אחר האימונים בה לידיי ביטוי בקצב העלייה או הירידה של מסת השריר. ככל שמסת השריר עולה יותר, כך אפשר להגיד בצורה כמעט חד משמעית כי האימונים באים לידיי ביטוי בצורה אפקטיבית. אם מסת השריר יורד, ככל הנראה ישנה בעיה מסוימת עם האימונים או על התזונה.

מדוע שמירה על תזונה היא חיונית במיוחדת?

שמירה על תזונה
שמירה על תזונה

ישנה סיבה שבגללה כאשר אתם רוצים לרדת במשקל בונים לכם תפריט דיאטה וכאשר אתם תרצו להתחטב או לעלות בשריר יבנו לכם תפריט תזונה למסה. התזונה היא חלק בלתי נפרד מההצלחה באימונים, והסיבה לכך תמונה בעיקר בהבדלים בין מסת השריר לבין מסת השומן. 

ככל שתאכלו פחות מאכלים משמינים עם סוכרים כך תוכלו להוריד מסת שומן, וברגע שתאכלו מאכלים בריאים בדגש על חלבון תוכלו לעלות מסת שריר. פתאום תוכלו לראות איך התוצאות מגיעות מעצמן, כל מה שאתם צריכים לעשות זה רק להקפיד על תזונה וכמובן להתאמן כמו שצריך. כי ללא השילובים בין השתיים, לא תוכלו להשיג את התוצאות הרצויות.

האם בכל גיל ניתן להוריד מסת שומן ולעלות במסת השריר?

הגיל מהווה פקטור מסוים בכל מה שקשור לאינטנסיביות האימונים, אך בו בזמן אפשר להגיד כי ניתן להגיע לתוצאות כמעט בכל גיל. כך שאם עד כה חששתם שלא תצליחו לעלות מסת שריר ולהוריד את מסת השומן בגלל הגיל, זוהי לא סיבה מספיק טובה לוותר על אימונים – כי זה לא בהכרח יהיה המצב כאשר אתם תתאמנו.

מה שכן, בגיל יותר מבוגר העבודה חייבת להיות מעט שונה בכדי שיהיה אפשר לראות תוצאות. כף שלא מספיק לבצע אימונים בשיטות הסטנדרטיות, ישנו צורך אמיתי לשנות את שיטת האימונים כך שהיא תתאים יותר. אם תבוצע התאמה של שיטת האימונים לגיל של המתאמן, הוא לא יהווה מכשול ותוכלו להגיע לתוצאות בכל זמן.

האם קשה יותר להוריד מסת שריר או לעלות מסת שומן?

האמת היא שאצל כל בן אדם התשובה לשאלה הזאת יכולה להיות שונה. יש כאלה שמבחינתם קשה להם לעלות מסת שריר וקשה להם להוריד מסת שומן, יש כאלה שיוכלו להוריד מסת שומן ולעלות את מסת השריר בקלות. כך שכל מתאמן יוכל להגיע לתובנות שונות, וכמובן לכל אחד יהיו את הדרכים השונות שבאמצעותן הוא משיג את התוצאות הרצויות.

זוהי הזדמנות מספיק טובה להגיד כי כל עוד תבחרו מאמן כושר נכון וכל עוד תבצעו את האימונים על פי ההוראות תוכלו להגיע לתוצאות. יש כאלה שזה יבוא להם בקלות ויש כאלה שזה יהיה קצת יותר מורכב, אך זה לגמרי יכול להיות אפשרי. כך שאל תתרכזו בקושי, תנסו להתרכז בדברים החיוביים שייקחו אתכם אל עבר ההצלחה והשגת המטרה.

איך להוריד מסת שומן בצורה נכונה?

הטיפ הראשון להורדת מסת שומן הוא כמובן להימנע מלאכול מאכלים בעייתיים. מדובר על אותם מאכלים שמכילים בתוכם כמות גדולה של שומן, כך שהם הסיבה המרכזית לעלייה במסת שומן. ככל שתפחיתו מאכלים בעייתיים, כך תוכלו להביא את עצמכם למצב שבו תוכלו לראות תוצאות מעולות – תוצאות שבאות לידיי ביטוי על ידי ההקפדה שלכם.

בנוסף גם פעילות אירובי הפכה להיות כדרך מעולה להוריד את מסת השומן. אומנם אם לא תשמרו על תזונה נכונה לא תוכלו לראות תוצאות, אך עדיין האירובי עוזר לשרוף את השומן בגוף. כך שאם אתם לא רואים תוצאות רק בעזרת התזונה, כמובן שתוכלו להוסיף גם אימוני אירובי. בסוף השילוב בין תזונה נכונה לבין פעילות גופנית יהיה הפקטור שיביא לשינוי המשמעותי ביותר. גם מסת שומן עיקשת במיוחד, לא תוכל לעמוד בפני פעילות ספורטיבית ביחד עם תזונה נכונה.

איך לעלות מסת שריר בצורה נכונה?

כאשר תרצו לעלות מסת שריר הדבר הראשון שתצטרכו לעשות זה להתאמן כמובן. אך צריך להבין כי האימונים צריכים להיות מותאמים למי שמבצע אותם, כי אימונים לא מתאימים עלולים גם להוביל לפציעות. כך שתנסו לבנות תוכנית אימונים שתתאים לכם, כך שבאמצעותה תוכלו לעלות את מסת השריר הרצויה. אם תבנו את תוכנית האימונים הנכונה, יהיה לכם קל מאוד להתחיל לראות תוצאות.

אך אם התוצאות שאליהם הגעתם בעזרת האימונים לא מספקות, תמיד תוכלו להתחיל לשים לב למה שאתם מכניסים לפה. בכדי שתוכלו לעלות מסת שריר בצורה נכונה יהיה עליכם לאכול חלבון, מדובר על כמות גבוהה יחסית של חלבון שתסייע בבניית השריר. אם לא תגיעו לכמות הרצויה של החלבון, לא תוכלו להשיג את התוצאות הטובות ביותר. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נמאס לך לשרוף זמן ומאמץ בחדר כושר ולהשיג תוצאות בינוניות ולא מספקות?
מרגיש שאתה לא מצליח למצוא את תוכנית האימונים שמתאימה לך ואתה כל הזמן "מג'נגל" בין תוכניות שונות שלא מקדמות אותך לשום מקום?
חולם להגיע ליום שבו אתה מסתכל במראה ומבין שהשגת את הגוף שתמיד חלמת עליו?
הגיע הזמן לקחת את הגוף שלך לרמה הבאה ולהגיע לתוצאות יוצאות דופן במהירות שיא.

מלאו את הטופס
לשיחה עם נציג

אולי יעניין אתכם

בואו להתאמן איתנו

תוכנית אימונים אונליין שניתן לבצע בכל זמן ומכל מקום פשוט מתלבשים,מתחברים ומתחילים להתאמן.

דילוג לתוכן