איך לשפר כושר גופני? הגיע הזמן שתפסיקו להתעייף!

המאמר המקיף איך לשפר כושר גופני? הגיע הזמן שתפסיקו להתעייף!

תוכן עניינים

נמאס לכם שאתם מרגישים מותשים אחרי כל פעילות גופנית שאתם עושים? ראשית נספר לכם כי מדובר על מצב שכיח מאוד, בטח כאשר לא עשיתם פעילות גופנית זמן רב. לא מעט מתאמנים רוצים לדעת איך לשפר כושר גופני במהירות, ואיך הם יכולים להביא את עצמם למצב שבו הם לא מתעייפים. ראשית נספר כי אין נוסחת קסם, ותצטרכו לעבוד קשה על מנת שתוכלו להיכנס לכושר כמו שצריך.

אנו במכללת מאסלו מבינים עד כמה משמעותי זה להיכנס לכושר, ועד כמה זמן חשוב בכדי לחיות אורח חיים בריא. לכן החלטנו לספק לכם כל מיני עצות חשובות שיכולות לסייע לכם להיכנס לכושר, כל עצה שתוכלו לראות כאן היא עצה ששווה זהב. כך שאם עד כה יצא לכם להרגיש שאתם מדשדשים במקום, והכושר שלכם לא באמת משתפר – שווה לכם לקרוא את המאמר הבא.

כמובן שאם אתם פועלים על פי כל ההנחיות, ועדיין אתם מרגישים שאתם לא מצליחים להיכנס לכושר – יכולה להיות בעיה קצת יותר משמעותית. אבל עדיין שווה כלם לקרוא את כל העצות שנביא לכם כאן, כי מספיק שתיישמו עצה אחת – וכבר תוכלו להתחיל לראות את ההבדל, הבדל שיבוא לידיי ביטוי בעיקר בכושר הגופני שלכם.

איך לשפר כושר גופני? הגיע הזמן שתפסיקו להתעייף!
איך לשפר כושר גופני? הגיע הזמן שתפסיקו להתעייף!

תבצעו בדיקות גופניות מקיפות

לפני שנסביר לכם לעומק איך לשפר כושר גופני, חשוב לוודא כי לא קיימת בעיה רפואית שעלולה לעכב את ההתקדמות שלכם. לעיתים כושר גופני לקוי מגיע כתוצאה מבעיות בריאותיות, בעיות בריאותיות שאתם צריכים להיות מודעים אליהם לפני שתתחילו לבצע כל פעילות גופנית אחרת. תשומת הלב שלכם הוא משמעותי מאוד, תשומת הלב לכל הפרטים הקטנים.

אז לפני שאתם מתחילים לבצע פעילות גופנית – בחדר כושר או בכל מקום שווה לכם ללכת לרופא שלכם. הוא יבצע סדרה של בדיקות ויפנה אתכם לאנשי מקצוע שונים, כך תוכלו להיות בטוחים כי אין שום סיבה שבגללה לא תוכלו להגיע למצב שבו אתם בכושר – ומכאן זה יהיה אך ורק עניין שלכם עם עצמכם.

רצוי להיכנס לכושר בצורה הדרגתית

זה נכון שכבר מהאימון הראשון אתם תרצו לטרוף את העולם, אך בפועל התשובה הטובה ביותר לשאלה איך לשפר כושר גופני? היא לבצע את האימונים בצורה הדרגתית. אם אתם תעמיסו על עצמכם כבר מהאימון הראשון, לא מן הנמנע כי יהיה לכם בלתי אפשרי להשיג את המטרה הראשית שהצבתם לעצמכם.

קחו בחשבון כי בחלק מהמקרים ההתקדמות שלכם בין אימון אחד לאימון השני תהיה משמעותית מאוד, אפילו משמעותית יותר ממה שנדמה לכם. אך ברגע שאתם תיכנסו לכושר בהדרגה יהיה לכם הרבה יותר קל לשבור שיאים, ועם הזמן תוכלו אפילו לגלות כי משימות שעד לא מזמן היו משימות בלתי אפשריות – הופכות להיות משימות שאתם תוכלו להשיג אותן בצורה קלה יחסית.

כדי לשפר כושר גופני השתדלו שלא להסתכל לאחור

עוד עקרון חשוב מאוד שעונה על השאלה איך לשפר כושר גופני, הוא עיקרון שמירת ההישג. העיקרון מדבר על כך שאתם לעולם לא צריכים להסתכל על ההישגים שהשגתם בעבר, ובכל אימון אתם צריכים לשמור על ההישג הקיים. רק במקרים שבהם ישנה סיבה מיוחדת, תוכלו להביא את עצמכם למצב שבו אתם מורידים אינטנסיביות באימונים.

תמיד תשתדלו להגיע לנקודה שבה הפסקתם את האימון הקודם, ובכל פעם תנסו אפילו לשפר אותה במעט. השיפור לא חייב להיות שיפור מאסיבי, הוא צריך להיות שיפור מכל סוג שהוא על מנת שהוא ידרבן אתכם לקראת האימון הבא. אך הכי חשוב שלא תחשבו מה היה בעבר, תמיד תסתכלו על ההישגים שעוד נמצאים לפניכם.

תמצאו דרך לשלב בין אימוני אירובי לאימוני כוח

לא מעט מתאמנים שתשאלו אותם – איך לשפר כושר גופני? יגידו לכם כי הכי חשוב לבצע אימוני אירובי, אך בפועל אי אפשר להתייחס בזלזול לאימוני כוח. זה נכון שאימוני אירובי משפרים את הסיבולת, אך ללא אימוני כוח לא תוכלו להביא את עצמכם למצב שבו תוכלו לשפר בצורה משמעותית את הכושר הגופני שלכם.

אז מה אנו ממליצים לכם לעשות? ההמלצה האידיאלית היא למצוא את הנוסחה המנצחת שמשלבת בין אימוני כוח לאימוני אירובי. כך תוכלו להביא את עצמכם למצב שבו אתם מקבלים את היתרונות מכל אחד מסוגי האימונים הללו, ותוכלו להגיע למצב שבו הכושר שלכם יהיה בשיאו – כושר שלא הייתם מאמינים שתוכלו להגיע אליו ביום מן הימים.

תאכלו כמו שצריך לפני וגם אחרי האימון

אכילה נכונה לפני ואחרי אימון היא הבסיס להצלחה, אם אתם לא תאכלו כמו שצריך לפני האימון או אחריו – הכושר הגופני שלכם צפוי להיות מינימאלי. לא מעט אנשים נוטים לפעול על פי תחושות בטן, אך בפועל עם הארוחות לפני או אחרי האימון אין מקום לטעויות – הן עשויות להשפיע בצורה מאוד משמעותית. אז איך תוכלו לאכול כמו שצריך לפני או אחרי האימון?

לפני האימון עצמו חשוב מאוד לאכול, אך מוטב לדאוג כי יהיה מדובר על ארוחה קלה בלבד – כזאת שלא תפגע באימון שלכם. מיד אחרי האימון גם כן חשוב מאוד לאכול, במקרה הזה תוכלו לאכול ארוחה בינונית שתפתור את הרעב הזמני. לאחר מכן תוכלו כבר לאכול ארוחה גדולה, אך מוטב כי היא תהיה במרחק של שעתיים או שלוש מהאימון עצמו.

הנה כתבה שעשינו בנושא תפריט תזונה למסה שיכולה לעניין אתכם.

תנסו לגוון עד כמה שאפשר באימונים

לשאלה – איך לשפר כושר גופני? יש לא מעט תשובות, עוד תשובה חשובה שאתם יכולים להיעזר בה היא שתצטרכו לגוון עד כמה שאפשר באימונים עצמם. אם האימונים יחזרו על עצמם בכל פעם מחדש, אתם תמצאו את עצמכם מדשדשים במקום – ולא באמת תצליחו להיכנס לכושר שתמיד רציתם. ברגע שאתם תאתגרו את הגוף שלכם, אתם תוכלו להכניס את עצמכם לכושר שיא – כושר שהייתם נמצאים בו אולי בגיל הרבה יותר צעיר.

תוכלו לפעול על פי תוכנית אימונים מסודרת, אך בפועל תוודאו כי התוכנית מציעה לכם מספר אפשרויות בכל שלב של אימון, כך שתוכלו לבחור בכל פעם את האימון המועדף עליכם. ברגע שהאימון יהיה מגוון, אתם תוכלו לראות איך הכושר מגיע אליכם מבלי שתצטרכו באמת להתאמץ. מדובר על שינוי שיכול להיות מאוד משמעותי, ולא הרבה מתאמנים שמים אליו לב כאשר הם רוצים להגיע לכושר.

הנה מס׳ סוגי אימונים שאנחנו ממליצים עליהם באתר:

ללא התמדה לא תוכלו להגיע לכושר גופני טוב

איך לשפר כושר גופני? הטיפ החשוב ביותר שאותו גם השארנו לסוף הוא פשוט להתמיד. הרי מספיק שתעצרו פעם אחת את האימונים שלכם, ותוכלו למצוא את עצמכם חוזרים כמה צעדים לאחור. הפסקות לא אמורות להיות חלק מהתוכנית שלכם, ומוטב כי תבצעו את האימונים על פי התוכנית בצורה מסודרת – אפילו אם יש ימים שבהם אין לכם ממש חשק להתאמן.

כושר גופני יכול להגיע רק כאשר תבצעו אימונים באופן תדיר וקבוע, כך שאם אתם לא יכולים להתמיד באימונים – קחו בחשבון כי הכושר עלול שלא להתפשר בצורה משמעותית. תבינו כי שיפור הכושר זוהי משימה מלאה לכל דבר ועניין, ולכן אתם צריכים להתייחס לנושא הזה במלוא הרצינות על כל המשתמע מכך.

נמאס לך לשרוף זמן ומאמץ בחדר כושר ולהשיג תוצאות בינוניות ולא מספקות?

הגיע הזמן לקחת את הגוף שלך לנקסט לבל ולראות תוצאות יוצאות דופן שגורמות לכל החברים להתחנן שתגלה להם את מה "הסוד" שלך.

תתחיל מלקבל במתנה תוכנית אימונים מקיפה בסגנון "פול באדי" שתיקח אותך יד ביד לגוף האלפא שלך – מלא את הפרטים שלך כאן:

ותתחיל את המסע ליום שבו תוכל להסתכל במראה ולהגיד "וואו!" 

אולי יעניין אתכם

בואו להתאמן איתנו

תוכנית אימונים אונליין שניתן לבצע בכל זמן ומכל מקום פשוט מתלבשים,מתחברים ומתחילים להתאמן.

תוכנית אימונים פול באדי מתנה

קבלו עכשיו את הכלים שעזרו לנו להתקדם בצורה הטובה ביותר ולראות תוצאות מהירות באימונים.

דילוג לתוכן