כאבי שרירים ברגליים: איך תוכלו להתאמן מבלי לפגוע בעצמכם

תשחררו את עצמכם בסוף האימון

תוכן עניינים

אם אתם מרגישים כאבי שרירים ברגליים אחרי אימון, זה יכול להעיד על כמה דברים משמעותיים.

אך רוב המתאמנים מבינים מכך כי הם התאמנו כמו שצריך, והם בעצם מרגישים כי הם עשו את האימון כמו שצריך.

אך בחלק מהפעמים מדובר על כאב נסבל, ובחלק מהמקרים מדובר על כאב בלתי נסבל – כזה שלא באמת תצליחו להתעלם ממנו.

כך שבכדי שתוכלו להוציא את המקסימום מהאימון, אתם תצטרכו לדעת איך תוכלו להימנע מלהגיע למצב הזה.

אם אתם לא מרגישים כאבי שרירים אחרי אימון, זה לא אומר שאתם לא התאמנתם כמו שצריך!

כך שאל תיקחו את הכאבי שרירים בתור אישור לכך שהאימון התבצע בדיוק כמו שצריך.

כי מתאמנים רבים מתאמנים על פי תוכנית אימונים סדורה, והם לא מרגישים כאבי שרירים – זה לא אומר שהם לא ביצעו את האימון כמו שצריך.

אז איך תוכלו להביא את עצמכם למצב שבו כאבי שרירים ברגליים לא אמורים להטריד אתכם?

אנו נביא לכם כמה עצות חיוניות, עצות שאם תיישמו אותן במהלך האימונים שלכם – אתם תוכלו לראות את הכאבים נעלמים.

כי בסוף אתם לא תוכלו לחיות עם כאבי שרירים באופן קבוע – זה פשוט יוציא אתכם מדעתכם!

אל תעמיסו על עצמכם באימונים

זה נכון שאתם צריכים להביא את עצמכם למצב שבו אתם לוקחים את עצמכם לקצה גבול היכולת, אך בו בזמן אתם צריכים מאוד להיזהר בכך שאתם לא מעמיסים על עצמכם יתר על המידה.

בכדי שתוכלו להתאמן מבלי להגיע למצב שבו אתם תחוו כאבי שרירים, אתם תצטרכו להיות בבקרה על עומס במהלך האימון עצמו.

כלומר אם אתם מרגישים שאתם לא מצליחים להרים משקל מסוים, אל תתעקשו עם עצמכם להרים אותו ויהיה מה.

תורידו את המשקל על מנת שתוכלו לדעת שאתם לא מסכנים את עצמכם, כי ברגע שאתם מעמיסים על הגוף שלכם יותר מידיי – הוא פשוט עלול להגיע למצב שבו הוא יקרוס.

תקפידו על מנוחה בין אימונים

כמו שאמרנו לכם לא פעם, ואם יצא לכם לרכוש את הקורס שלנו – בטח גם שמעתם את זה גם שם.

מנוחה היא חלק בלתי נפרד משגרת האימונים, כאבי שרירים ברגליים או בידיים יכולים להגיע בגלל היעדר מנוחה.

לכן חשוב מאוד שתקפידו עליה, בדיוק כמו שאתם דואגים להקפיד על כל הניואנסים הקטנים באימונים עצמם.

מנוחה לא אמורה להיות האויב שלכם בתור מתאמנים, מדובר על אלמנט שיכול אפילו לתרום לכם – ולהביא אתכם למצב שבו תוכלו תמיד לשבור את השיא שלכם.

אם אתם נחים, אתם מאפשרים לשרירים להתפתח כמו שצריך ובו בזמן אתם מונעים מעצמכם פציעות מיותרות – פציעות שעלולות להשבית אתכם לתקופת זמן ארוכה במיוחד.

תשתו קפה לפני שתתחילו את האימון

הקפה הוא אחד מהמשקאות האהובים ביותר על אנשים רבים, וגם יש מתאמנים שמאוד אוהבים לשתות קפה.

אך לא מעט מחקרים הסתכלו על הצדדים הפחות חיוביים של המשקה הזה, אך האם אתם יודעים כי מחקרים מראים שהוא יכול לסייע באימון?

לא סתם תוכלו למצוא כיום בכל מיני חנויות תוספי תזונה המכילים בתוכם קופאין בכמויות לא קטנות בכלל.

אז כיצד שתיית קפה יכולה לסייע לכם עם כאבי שרירים ברגליים? מחקרים הוכיחו כי שתיית קפה לפני אימון מחזק את השרירים ומונע את הכאבים הטורדניים שמגיעים אחריו.

ההמלצה היא לשתות כוס או שתי כוסות קפה כשעה אחת לפני ביצוע האימון.

אך אל תשכחו לשתות גם הרבה מאוד מים לפני ואחרי האימון, הקפה לא אמור להגיע במקום המים – אתם אמורים לשתות אותו בנוסף אליהם.

כדי למנוע כאבי שרירים ברגליים תעשו מתיחות לפני תחילת האימון

אתם יכולים להיות כל כך להוטים להתחיל את האימון, עד שאתם שוכחים בכלל לבצע את המתיחות לפניו.

המתיחות אמורות להיות חלק בלתי נפרד מהאימון מבחינתכם, ואם לא ביצעתם מתיחות – אתם צריכים למנוע מעצמכם להתחיל את האימון.

מדובר על קו אדום, שאתם לא יכולים להרשות לעצמכם לחצות כי הוא עלול ממש לסכן את הבריאות שלכם.

לא מעט מתאמנים שאינם מקפידים לבצע מתיחות בתחילת האימון מספרים כי הם מרגישים כאבי שרירים ברגליים.

לכן תמצאו את הדרך הנוחה ביותר מבחינתכם לבצע את המתיחות לפני האימון, המתיחות צריכות להתבצע על כל חלקי הגוף – ולא רק על אזור מסוים.

ככל שתעשו את המתיחות בצורה עקבית, כך אתם לעולם לא תוכלו להתחיל אימון מבלי לבצע אותם בתחילתו.

תשחררו את עצמכם בסוף האימון

תשחררו את עצמכם בסוף האימון
תשחררו את עצמכם בסוף האימון

סיימתם את האימון?

אתם בוודאי רוצים לעוף הביתה ולהתקלח כמה שיותר מהר, אנו בהחלט יכולים להבין את הרצון הזה שלכם.

אך קחו בחשבון כי אם אתם לא תשחררו את עצמכם מיד בסוף האימון, כאבי שרירים ברגליים או בידיים יגיעו אליכם ללא כל הכנה מוקדמת.

כך שאל תתחכמו בנושא הזה, כי בסוף אתם עוד עלולים לשלם על כך ביוקר מבחינת עוצמת הכאב שתצטרכו לחוות.

אז איך תוכלו לבצע אימון שחרור כמו שצריך?

תפנו לעצמכם 5-10 דקות בסוף האימון, ותעשו אימון קליל נוסף שיאפשר לכם לשחרר את כל השרירים.

ברגע שאתם משחררים את השרירים, אתם מונעים מצב שבו השרירים יתפסו או שכתוצאה מתנועה לא נכונה אתם עוד עלולים לחוות כאב חד – כאב של אחד מהשרירים שלא שוחרר כמו שצריך.

תתאמנו רק על פי תוכנית האימונים שלכם

לא סתם אמרנו לכם לא פעם כי מומלץ מאוד לבנות תוכנית אימונים לפני שמתחילים להתאמן.

תוכנית אימונים לא רק תעשה לכם סדר איך לבצע את האימון, היא גם תציב לכם רף מסוים שאותו אתם לא תצטרכו לעבור.

ברגע שיש לכם רף מסוים שאותו אתם יודעים שאתם לא עוברים, אתם לא תגיעו למצב שבו אתם תחוו כאבי שרירים ברגליים או באזורים אחרים בגוף.

בסוף תוכנית האימונים בנויה על פי היכולות שלכם, וזוהי הסיבה שאם אתם תתאמנו על פיה אתם תוכלו לשמור על בריאותכם.

אתם לא תעמיסו את עצמכם יתר על המידה, ואתם לא תעשו תרגילים שאתם לא יודעים איך לעשות אותם.

ברגע שמתאמנים בצורה אחראית, הסיכוי לכאבי שרירים הופך להיות נמוך במיוחד – ויש כאלה שיגידו סיכוי אפסי.

תפנקו את עצמכם מידיי פעם בעיסוי

מי לא אוהב עיסוי?

מדובר אולי על אחד מהדברים שיש לגביו תמימות דעים אצל כולם. לא מעט אנשים נוסעים למקומות מיוחדים על מנת לקבל את העיסוי הכי מפנק שיש.

אם אתם מתאמנים בצורה קבועה, אתם צריכים להבין כי אם לא תעסו את הגוף שלכם מידיי פעם – אתם עלולים להגיע למצב שבו אתם תחוו כאבי שרירים ברגליים אפילו אם אתם מתאמנים על פי הספר.

אז למה שלא תפנקו את עצמכם? הרי מגיע לכם אחרי כל העבודה הקשה באימונים שקצת תנוחו.

תמצאו מקום שבו תוכלו לעבור עיסוי כמו שצריך, ואולי אפילו אתם תהפכו את הסיטואציה הזאת למנהג קבוע.

תוכלו אפילו לקחת אתכם לעיסוי בן משפחה או חבר קרוב, כך תוכלו להרוויח גם זמן איכות שלא הייתם משיגים אילולא העיסוי.

נמאס לך לשרוף זמן ומאמץ בחדר כושר ולהשיג תוצאות בינוניות ולא מספקות?

הגיע הזמן לקחת את הגוף שלך לנקסט לבל ולראות תוצאות יוצאות דופן שגורמות לכל החברים להתחנן שתגלה להם את מה "הסוד" שלך.

תתחיל מלקבל במתנה תוכנית אימונים מקיפה בסגנון "פול באדי" שתיקח אותך יד ביד לגוף האלפא שלך – מלא את הפרטים שלך כאן:

ותתחיל את המסע ליום שבו תוכל להסתכל במראה ולהגיד "וואו!" 

אולי יעניין אתכם

בואו להתאמן איתנו

תוכנית אימונים אונליין שניתן לבצע בכל זמן ומכל מקום פשוט מתלבשים,מתחברים ומתחילים להתאמן.

תוכנית אימונים פול באדי מתנה

קבלו עכשיו את הכלים שעזרו לנו להתקדם בצורה הטובה ביותר ולראות תוצאות מהירות באימונים.

דילוג לתוכן