חיטוב

חיטוב

תוכן עניינים

יש המון אנשים שלא הבינו עדיין את המשמעות מאחורי תקופת חיטוב.

לכן היום אני רוצה להסביר לכם בפוסט קליל, קצר וקולע מה עומד מאחורי זה ולמה אנחנו עושים חיטוב?

בואו נתחיל!

המטרה של תקופת חיטוב בראש ובראשונה היא להוריד אחוזי שומן.

כלומר כאשר אנחנו עושים חיטוב אנחנו ממש לא מנסים סתם לרדת במשקל.

אנחנו מנסים לשנות את הרכב הגוף שלנו בכך שאנחנו מורידים את אחוזי השומן ונשארים עם כמה שיותר מסת שריר.

שתגרום לנו בסופו של דבר  למראה חטוב, אסתטי ושרירי.

זאת המטרה המרכזית.

ובגלל שאנחנו מורידים מסת שומן אנחנו בדרך כלל נרד במשקל בתקווה שמקור הירידה היא כמה שיותר שומן ולא שריר. ולצורך זה צריכת חלבון, אימוני כוח בחדר כושר וכו… נכנסים לתמונה.

למקרה שאתם עדיין לא מבינים הרשו לי להסביר זאת טיפה יותר לעומק.

חלק מהשומן שאנחנו שורפים בתקופת חיטוב נקרא visceral fat.

זה שומן שנאגר מסביב לאיברים הפנימיים שלנו והוא לא בהכרח השומן שיגרום לנו להיראות סופר חטובים. זה מכיוון שהוא לא השומן שמכסה את השרירים שלנו.

השומן שמכסה את השרירים שלנו נקרא subcutaneous fat.

שומן זה נמצא מעל השרירים שלנו, וגורם להם להיראות מטושטשים יותר ורכים יותר.

ברגע שנוריד את שכבת השומן הזאת והיא תהפוך ליותר ויותר דקה נוכל לראות את השרירים שלנו מבעד לעור בצורה הרבה יותר חדה ומדהימה.

עד למצב שאין כמעט בכלל שומן שמכסה אותם.

זה התפקיד של החיטוב. להפוך אותנו לחטובים יותר עם פחות אחוזי שומן (:

אז קודם כל הדבר הבסיסי ביותר שצריך להבין זה מאזן קלורי שלילי.

זה אחד הפרמטרים החשובים ביותר. בלי מאזן קלורי שלילי זה יהיה בלתי אפשרי להתחטב ברמה גבוה. לכן כדי לרדת באחוזי שומן אנחנו צריכים לאכול פחות ממה שאנחנו שורפים. 

דוגמא:

 נגיד ואתם צריכים לצרוך 2000 קלוריות בכדי לא לעלות ולא לרדת במשקל (זה המאזן הקלורי הניטרלי שלכם).

אם תורידו מהמאזן הניטרלי קלוריות, אתם תהיו במאזן קלורי שלילי שכמו שאמרנו קודם לכן, זה מאוד חשוב לירידה באחוזי שומן.

עכשיו, כאשר אנחנו במאזן קלורי שלילי אנחנו בעצם נמצאים במצב של מחסור אנרגיה. (אוכלים פחות ממה שהגוף שלנו צריך) ולכן הגוף שלנו שורף ומפרק רקמת שומן בכדי לקבל עוד אנרגיה, (קלוריות) ולהצליח לתפקד תחת המחסור הזה. וכתוצאה מכך אנחנו יורדים באחוזי השומן. 

אותו דבר קורה כאשר אנחנו אוכלים יותר ממה שאנחנו שורפים (עושים מסה).

במצב הזה הגוף שלנו מקבל יותר אנרגיה ממה שהוא צריך ולכן הוא מתחיל לאגור עוד רקמת שומן כמאגר אנרגיה עתידי.

שאותו הוא יוכל לפרק כאשר יהיה שוב פעם מחסור באנרגיה (מאזן שלילי).

לחצו על הקישור הבא כדי ללמוד כיצד לבנות תוכנית אימונים למסה.

למה שנעשה בכלל חיטוב

קודם כל זה כבר בטח ברור שנצטרך לעשות חיטוב כאשר נרצה להוריד אחוזי שומן.

זה יכול להתבצע לאור תחרות פיתוח גוף, עוף משקל, חיטוב לצילומים, חיטוב לקיץ וכו…

וגם בדרך כלל נרצה לעשות חיטוב לאחר תקופת מסה. כמו שאמרתי קודם לכן כאשר אנחנו בתקופת מסה אנחנו אוכלים יותר ממה שהגוף שלנו שורף.

ולכן אנו עלולים לאגור הרבה או קצת (תלוי איך עושים את זה) רקמת שומן.

לאור המצב הזה לא נוכל להמשיך את המסה שלנו לנצח ונצטרך להוריד אחוזי שומן בעזרת תקופת חיטוב.

לאחר מכן שאחוזי השומן שלנו ירדו לאחוז נמוך יותר יהיה אפשר לחזור למסה ולהמשיך להתחזק ולעלות במשקל (ניתן לעשות זאת גם באמצעות mini cut).

בנוסף, במידה ואתם  עושים מסה איכותית סביר מאוד להניח שבינתם עוד מסת שריר בתקופת המסה הזאת.

ולכן הורדה של אחוזי שומן וחיטוב לצורך חשיפה של השריר החדש שנבנה בתקופת המסה יהיה מאוד הגיוני.

סיכום

חשוב לזכור שיש המון דברים שצריך להבין בנוגע לחיטוב. (בכדי לדבר על הכל נצטרך לכתוב ספר שלם). המאמר הקצר הזה רק היה אמור להסביר לכם את הרעיון מאחורי חיטוב ולמה אנחנו עושים אותו (למקרה שמישהו עוד לא הבין). 

נמאס לך לשרוף זמן ומאמץ בחדר כושר ולהשיג תוצאות בינוניות ולא מספקות?

הגיע הזמן לקחת את הגוף שלך לנקסט לבל ולראות תוצאות יוצאות דופן שגורמות לכל החברים להתחנן שתגלה להם את מה "הסוד" שלך.

תתחיל מלקבל במתנה תוכנית אימונים מקיפה בסגנון "פול באדי" שתיקח אותך יד ביד לגוף האלפא שלך – מלא את הפרטים שלך כאן:

ותתחיל את המסע ליום שבו תוכל להסתכל במראה ולהגיד "וואו!" 

אולי יעניין אתכם

בואו להתאמן איתנו

תוכנית אימונים אונליין שניתן לבצע בכל זמן ומכל מקום פשוט מתלבשים,מתחברים ומתחילים להתאמן.

תוכנית אימונים פול באדי מתנה

קבלו עכשיו את הכלים שעזרו לנו להתקדם בצורה הטובה ביותר ולראות תוצאות מהירות באימונים.

דילוג לתוכן